Per Lorentzen |
Publikationsliste
Maul, J. og C. Feilberg (2019). Den lidenskabelige iagttager - iagttagelser af børn og voksne med udviklingshæmning, s. 139 - 160, I Feilberg & Maul (2019). Kvalitative iagttagelser - at forstå, undersøge og udrede mennesker på et eksistentiel-fænomenologisk grundlag, Aalborg Universitetsforlag.
Lorentzen, P., Pettersen, M. & Myhrer-Næss, P. (2018). Samværets praksis Bidrag til en relasjonell tilnærming i miljøarbeid, Oslo Universitetsforlaget.
Lorentzen, P. (2015). Ansvar og etikk i miljøarbeid. En relasjonell tilnærmning. 2. utgave, Oslo: Universitetsforlaget.
Lorentzen, P. (2014). Skjøre samspill - når det å være sammen er nok, I: Ellingsen, K.E. (red.) Vernepleierfaglig kompetanse og faglig skjønn, s. 100 - 118, Oslo Universitetsforlaget.
Lorentzen, P. (2013). Kommunikation, sprog og social forståelse, I: Kognition og Pædagogik, Vol. 23.
Lorentzen, P. (2013). Ansvar og etik i socialpædagogisk arbejde, København: Akademisk Forlag. Dansk oversættelse ved Lone Østerlind af "Ansvar og etikk i miljøarbeid", Oslo: Universitetsforlaget, 2011. Bibliotek.dk
Lorentzen, P. (2009). Dialog med usædvanlige børn - Kommunikasjon med uvanlige barn, dansk oversættelse i 2010 Aalborg: Materialecentret. Bibliotek.dk
Lorentzen, P. (2003/2007). Fra tilskuer til deltager - samspil og kommunikation med voksne udviklingshæmmede, Fra tilskuer til deltaker, dansk oversættelse i 2007, Aalborg: Materialecentret. Bibliotek.dk
Lorentzen, P. (2006). Slik som man ser noen - faglighet og etikke i arbeid med utviklingshemmede, Oslo: Universitetforlaget. Bibliotek.dk
Lorentzen, P. (1998) Språk og handling - sprogudvikling hos vanlige og uvanlige barn, Oslo: Tano Aschehoug.Bibliotek.dk
Lorentzen, P. (1998). Hjelp inn til fellesskabet - betragtninger om autisme og teorien om "Theory of mind, i Kognition & Pædagogik, nr. 27, s. 9 - 16.
Lorentzen, P. (1998). Mangler barn med autisme en "theory of mind"? Diskusson af begrebet "theory of mind", at have en forståelse for andre menneskers tanker og forestillinger sat i relation til autistiske børn. Specialpædagogik, årg. 18, nr. 4, (s. 35-44).
Lorentzen, P. (1998). Personer-i-samtale - et nytt perspektiv på utviklingsbegrepet. Handicap & samfund, nr. 10, (s. 178-187).
Lorentzen, P. (1997/1998). Usædvanlige børn - samspil og kommunikation med alvorligt handicappede børn, Vanlige og uvanlige barn, dansk oversættelse i 1998, København: Munksgaard. Bibliotek.dk
Lorentzen. P. (1998). Selv og symbol - om centrale begreber i psykoanalytisk udviklingsteori, Dronninglund: Forlaget Nord-Press. Bibliotek.dk